I fredags hade dansarna sin första föreställning här på ett barnfängelse i Kabete. Föreställningen handlar om barns rättigheter och många av barnen kunde relatera till danserna, bland annat de som handlade om mobbing, våld i hemmet eller hur svårt det kan vara att släppa in någon. Att se barnen i fängelset var otroligt jobbigt och efter föreställningen satt vi i mindre grupper med barnen och fick höra en del hemska historier, såsom att de ibland blir slagna där och att de flesta som satt i fängelset bara hade gått vilse eller tappat bort sina föräldrar för en stund. 
 
På fängelset fick vi inte filma eller fotografera något.
 
Igår visades föreställning nummer två, i slumområdet Mathare som vi tidigare har besökt. Hur det kändes att vara tillbaka där kommer i ett inlägg senare idag. 
 
 
 


 
 

4 kommentarer

Mami

16 Feb 2014 12:25

Fina bilder <3 fint skrivet <3

Malin Leander

16 Feb 2014 20:52

Tänker på er! Texten är så bra skriven och fina dansbilder. Jag blir så glad när jag ser min Amanda på bild som jag saknar och längtar efter<3

Kram Malin

Malin

18 Feb 2014 17:34

Saknar era uppdateringar med bilder och texter om vad ni gör.

Kram Malin

Mia Pihl

19 Feb 2014 09:21

Saknar er alla! Så kul att ha fått vara med. Hoppas ni får det suveränt jättebra i Mombasa. Själv sitter jag hemma i min sköna säng, som jag längtade efter och tittar ut på ett snötäckt Linköping. Vi fick bara pyttelite snö i natt, men det lyste upp. Berätta mer om Mombasa när ni får wifi. Tjoooohooo!

Kommentera

Publiceras ej