Tidigt imorse tog vi flyget ifrån Nairobi till Mombasa och sedan minibussar till vårt hotell, Turtle Bay. Här kommer vi att spendera fem dagar nu när resten där hemma har sportlov. All inclusive, stranden precis vid hotellet och otroligt bra service är lite av vad vi bjuds på här. Bilder härifrån kommer imorgon. Nu, lite kort om föreställningen i Juja i söndags.
 
Dansarnas tredje föreställning hölls igår i Juja, där även dansare ifrån Juja medverkade. Många människor, framförallt barn, kom för att titta, även om den fick skjutas upp lite på grund utav en plötslig regnskur.
 
Det är alltid lika härligt att se hur alla intensivt iakktar och farscineras utav danserna, speciellt barnen. 
 
Att lämna Juja den här gången var väldigt jobbigt för mig då jag under dagen lärde känna en liten flicka, tio år gamla Joyce. Innan jag skulle gå på bussen frågade hon om jag skulle komma tillbaka snart och eftersom vi inte ska tillbaka dit under den här resan så var frågan otroligt jobbig. Hennes blick var så bedjande och jag lovade att försöka hälsa på henne någon gång och gav henne därefter min mail och hon mig ett mobilnummer. När bussen åkte stod hon kvar i leran och vinkade av mig med värme i blicken och det kändes så jobbigt att inte kunna ta med henne. Inte bara kunna ge henne vad hon och alla andra barn i världen förtjänar. Trygghet.
 
Elise
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

4 kommentarer

mia pihl

20 Feb 2014 15:29

Så kul att se bilderna från Juja! Åh, vad man längtar tillbaka, samtidigt som det är skönt att vara hemma. Nu vill vi se bilder från Turtle Bay!!!!

Mia Pihl

20 Feb 2014 15:32

Så kul att se er tillbaka i Juja! Makes me wish I was there too!! Nu vill vi se bilder från Turtle Bay!

Malin Leander

20 Feb 2014 19:49

Åh, vilka härliga bilder! Nu ser vi fram emot att få se fina bilder från Turtle Bay. Krama Amanda från mamma.

Kram Malin

Carola

06 Mar 2014 08:18

Men oh va fint!
Är dansarna från ngn folkhögskola i Sverige som ni hängde med på eller så? Eller är det en annan organisation som ni åker med till Kenya?:3

Svar: Vi är alla elever från Degeergymnasiet!
eekenya.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej