Igår besökte vi en skola i Juja där vi fick se på deras dans samt själva vara med och dansa. Att dansa afrikansk dans var något utav det roligaste jag varit med om. Det var så mycket positiv energi och glädje som utstrålades och även om jag inte kan dansa så skämdes jag inte. Inte ens när alla satt i en ring och vi fick dansa en och en eller två och två i mitten. Efter att vi hade dansat och svettats något otroligt gick vi ut på skolgården och träffade de yngre barnen. De ville bli fotade, få fota och var helt farscinerade utav mitt hår som de fick sätta upp i en toffs. När vi skulle åka gick det knappt att ta sig in i bussen. Barnen ville in i den och klättrade på utsidan. När vi till slut åkte sprang några av barnen längs med bussen och vinkade av oss.
 
Gårdagen var som sagt riktigt härlig och jag ser jättemycket fram emot nästa gång vi ska besöka skolan!
 
Elise
 

1 kommentarer

Mami

10 Feb 2014 20:17

Skönt att dansa av sig o deras rytmer helt fantastisk :) fina bilder ha det så roligt nu!!! Kramar

Kommentera

Publiceras ej